Rantepao, Toraja - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van geluksvogel - WaarBenJij.nu Rantepao, Toraja - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van geluksvogel - WaarBenJij.nu

Rantepao, Toraja

Door: Wil

02 September 2013 | Nederland, Boxtel

Vandaag een lange reisdag. We zijn van Makassar naar Rantepao gegaan.
Onze gids, Octo, is een aardige vent die ons veel weet te vertellen. Semmi, de chauffeur is heel ervaren en dat is hier wel nodig ook. Beide komen ze uit de streek waar wij nu zijn, morgen en overmorgen gaan zij ons kennis laten maken met Torajaland, hun bijzondere bouwstijl en traditionele leefwijze. Met een beetje geluk maken we hier ook een begrafenis mee. Dit schijnt spectaculair te zijn, men gelooft hier in leven na de dood dus is het een heel ander afscheid dan bij ons.
Ik heb dit nu 3x getypt omdat de server er steeds mee stopt. Ik hoop dat het nu goed gaat, tot morgen.

• 02 September 2013 - 15:45

Linda:

Hmmmm, tja, jullie zullen nog wel vaker meemaken dat het internet het niet optimaal doet... Maar het is gelukt hoor, jullie bericht is te lezen!
    Wat tof dat jullie je weer zo helemaal onderdompelen in de lokale cultuur daar. Klinkt wel een beetje gek: met een beetje geluk maken we hier ook een begrafenis mee.... Je kunt je toch niet voorstellen dat je hier in Nederland touristen mee gaat nemen naar een crematie omdat het zo spectaculair is....
    Goed om weer van jullie te horen, en goed dat jullie zo'n ervaren chauffeur en gids hebben.
    Geniet van alle indrukken die jullie weer op gaan doen in de komende dagen!
    X Linda

• 02 September 2013 - 16:06

Bart:

Hoop dat jullie heel veel foto's maken van alles want ik ben erg benieuwd wat jullie allemaal weer hbben gemaakt daar.geniet maar lekker samen.groetjes bart , leanne en romy

• 02 September 2013 - 16:25

Ingrid.:

Zoals ik lees gaan jullie morgen naar Torajaland. En ja,zeker raar dat men in dat land een begrafenis spectaculair noemt.Ik kan mij zelf ook niet voorstellen dat je touristen meeneemt naar een begrafenis omdat het zo spectaculair is zoals ook Linda schrijft. Maar zo zie je maar een ander cultuur.Fijne dagen in Torajaland wachten af op het vervolg. Gr Henny en Ingrid.

• 02 September 2013 - 17:41

Jos En Mary:

Hallo wereldreizigers.

Hopelijk heb je vannacht een hele goede nachtrust na zo, n vermoeiende dag.
    Mooi dat je nu het verschil van begrafenis gaat zien van bali en sulawesi.
    Fijn dat jullie een hele goede chauffeur hebben. Zijn de wegen toch wel begaanbaar?

Wij zijn benieuwd naar jullie verdere belevenissen, hopelijk kun je toch regelmatig van het internet gebruik maken.

Groetjes jos en mar