Makassar - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van geluksvogel - WaarBenJij.nu Makassar - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van geluksvogel - WaarBenJij.nu

Makassar

Door: Wil

01 September 2013 | Nederland, Boxtel

Makassar
Na een lange reis van precies 30 uur zijn we zaterdag aangekomen op Sulawesi. Alles is volgens plan gegaan, geen oponthoud wat ons bijzonder lijkt als je twee keer moet overstappen. De bagage was doorgelust tot Makassar dus daar hadden we geen omkijken naar.
Net op tijd aangekomen in onze lodge met zeezicht om de zon onder te zien gaan. Genietend van een glas whisky, wat wil je nog meer.
Na een nachtrust van 10 uur en na een goed ontbijt zijn we samen met onze gids Octo, Makassar gaan verkennen. Allereerst naar fort ROTTERDAM wat nu een museum is. Er waren veel schoolkinderen die geen interesse hadden in de geschiedenis van het fort maar wel in ons. Vroegen wij 2jaar geleden nog of wij een foto mochten maken, in deze moderne stad vroegen de kinderen of zij een foto mochten maken van ons. We hebben heel wat persmomentjes gehad!
Verder zijn we naar de oude haven geweest, daar zie je het echte Sulawesi. Hard werkende mannen, boten vol inheemse goederen zoals cacao, hard hout, rijst etc.
Nu gaan we in de betjak, fietstaxi, naar een visrestaurant en dan op tijd naar bed want morgen hebben we en lange reisdag.

• 01 September 2013 - 12:45

Linda:

Ha pap en mam!
    Wat goed om te lezen dat jullie veilig op jullie bestemming zijn aangekomen. Grappig dat jullie zo'n bezienswaardigheid waren in het museum. Wie weet hoe vaak jullie gepost zijn op facebook, haha!
    Eet smakelijk en welterusten voor dalijk. Succes met jullie reisdag morgen.
    Xxx Linda

• 01 September 2013 - 12:58

Jos En Mary:

Net op het moment dat wij wilden kijken of er bericht was kwam jullie berichtje binnen.
    Fijn te horen dat alles naar wens is verlopen.

Wat een belevenissen en dat al op de eerste dag... Leuk hoor.

Gisteren een leuk feest gehad voor Arthur zijn 50e verjaardag. Ze hadden het groots aangepakt.
    Jammer dat jullie het hebben moeten missen.

Wij wensen jullie een goede voortzetting van de reis toe en geniet ze met volle teugen.

groetjes
    Jos en Mary

• 01 September 2013 - 13:16

Bartje:

Hey pa en ma

Fijn dat alles tot nu toe goed gegaan is.romy mist jullie heel erg zegt ze.
    Zijn net wezen zwemmen en nu even een hapje eten.ik hoop dat de rest van jullie reis ook zo voorspoedig zal verlopen.we volgen jullie elke dag op de voet.

Heeeele dikke knuffel van romy l,eanne en mij xxxx

• 01 September 2013 - 18:22

Neef:

Ha Wil en Harry, dat ziet er boeiend uit wat jullie beschrijven. Geniet er van. Ik kom misschien op de koffie, ik ben in de buurt. Ik ben nu nog in Bangkok maar ga ook door naar Cambodja. Veel plezier en geniet met hele volle teugen. Neef

• 01 September 2013 - 20:45

Gerard En Renee:

ik was te laat om een jullie een fijne vakantie toe te wensen, dus bij deze geniet er met volle teugen van.
    We zullen de verslagen wel afwachten
    groetejes Gerard en REnee