snorkelen en uitrusten - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van geluksvogel - WaarBenJij.nu snorkelen en uitrusten - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van geluksvogel - WaarBenJij.nu

snorkelen en uitrusten

Door: Wil

27 September 2013 | Indonesië, Lombok

26-9
Vandaag snorkelen bij gili (bounti eiland) Nangu in het zuid westen van Lombok. Amin is weer onze chauffeur. We hebben veel plezier met hem.
2 jaar geleden zijn wij met Jos en Mary op dezelfde plaats geweest. Het is hier echt heel mooi en relaxt hoewel er nu duidelijk meer toeristen zijn.
Een groep Japanners probeerde te snorkelen met zwemvesten aan, een raar gezicht en je kunt natuurlijk niet naar beneden duiken.
Het was eb en het water was veel minder helder dan in Sulawesi, jammer want er zaten wel veel verschillende vissoorten.
Het koraal is hier ook beduidend minder, men probeert nu een nieuw rif op te bouwen.
Ook hier hebben we weer twee keer een uur gesnorkeld, helaas ben ik vergeten de tweede keer mijn rug in te smeren dus flink verbrand.
Op de terugweg hebben we op aanraden van Amin in een visrestaurant gegeten. Nadat we besteld hadden mochten we een kijkje in de keuken nemen. Het filmpje wat Harry gemaakt heeft zal het geweldig doen bij de smaakpolitie maar het eten was werkelijk heerlijk.
Krab, grote garnalen en white snapper van de bbq. Vooral de krab was heel bijzonder, alleen al om die poten te kraken met een notenkraker! Het restaurant en de keuken zagen er niet uit maar we hebben genoten van het eten en we zijn er niet ziek van geworden.
27-9
Vandaag weer lekker geluierd, niet in de zon want mijn rug is echt vuurrood.
Nog een laatste sunset in Singigi beach met een bijbehorende cocktail, en tot slot een heerlijke rijsttafel verorberen, door onze Purni gemaakt. Wat zullen we dit gaan missen!
Morgenavond gaan we terug naar Sulawesi/Makassar en zondag weer naar huis.

• 27 September 2013 - 15:16

Bart, Leanne En Romy:

Ik wil ook een keer mee maken wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben.klinkt allemaal helemaal geweldig. Wij hebben nu lekker weekend en straks die kleine apenkop weer ophalen.super veel zin in.nog bedankt voor jullie leuke kaart hahaha.ik leg hem weer terug in de bus en zeg dan tegen romy dat ze even de post uit de brievenbus halen en dan zal ze hem zelf vinden natuurlijk hahaha.dikke kus van ons allemaal en tot snel helaas voor jullie

• 27 September 2013 - 17:09

Ger Van Der Donk:

Hi Harriie, Wil,
    Het was leuk om jullie verslagen te lezen waarmee bevestigd dat jullie vakantie een groot succes is.
    Geniet nog van de laatste paar dagen en wij wensen jullie een goede terugreis.
    Terwijl jullie komen ga ik weg en onze wegen kruisen nagenoeg op Schiphol.
    Ik vertrek zaterdag naar India en ben 11 oktober weer terug.
    Daarna maken we wel een afspraak om bij te praten.
    Groetjes, Ger en Marian.

• 27 September 2013 - 19:29

Jos En Mary:

Ha harrie en wil.
    Wij wensen jullie een goede thuisreis toe
    Geniet nog de laatste dag van alle verwennerij.
    Het zal wel weer wennen zijn bij thuiskomst, je mist natuurlijk de mooie natuur en het heerlijke eten wat je zo voorgeschoteld krijgt.
    Maar aan alles komt een eind en het is natuurlijk ook weer fijn om thuis te komen.

Wij zitten nog steeds in limburg en hopen uiterlijk woensdag 2 okt thuis te komen.
    Ze geven nog steeds mooi weer aan, dus genieten we nog van de prachtige uitzichten over het groene heuvellandschap hier. Elke dag een mooie wandeling of fietstocht.

Groeten en tot gauw

• 27 September 2013 - 20:59

Inge:

Bedankt voor jullie mooie verhalen! Wij zijn benieuwd naar de beelden.
    Goede terug reis. En tot snel!

• 28 September 2013 - 12:10

Neef:

Jullie hebben een mooie reis gemaakt en tof zo te volgen. Erg mooi om zo jullie ervaringen te kunnen volgen.

Goede reis terug.

Groeten,

neef

• 30 September 2013 - 08:01

Monique:

Jullie terugreis is alweer begonnen, maar nemen super mooie herinneringen mee.
    Een geweldige reis gehad. Dat zal wennen zijn hier in Boxtel city, zelf koken en ruimen.
    En niet te vergeten van het zomerse weer naar onze herfst!!!
    Groetjes, Monique