Villa Tenang Tenang - Reisverslag uit Mengwi, Indonesië van geluksvogel - WaarBenJij.nu Villa Tenang Tenang - Reisverslag uit Mengwi, Indonesië van geluksvogel - WaarBenJij.nu

Villa Tenang Tenang

Door: Wil

22 Juni 2011 | Indonesië, Mengwi

22-6
gisteren zijn we aangekomen in de villa Tenang Tenang waar we ook in 2005 geweest zijn. De zorg voor de villa is nog steeds in handen van Linda en haar man Wayang. Het was een warm welkom! Inmiddels hebben zij twee kleine meisjes, omdat zij een eigen huis aan het bouwen zijn verblijft het gezin tijdelijk op het terrein van de villa.
omdat we al vroeg daar waren konden we gisteren middag nog lekker gaan fietsen. De wegen zijn echt heel erg slecht maar de omgeving is fantastisch. Dit is het echte Bali! We hebben al fietsend al verschillende ceremonies meegemaakt. overal zijn we van harte welkom en mogen we foto's maken. Het stikt hier van de kinderen, ze hebben nu ook vakantie, dus tijdens het fietsen horen wij de hele tijd lachende kinderen roepen: how are you, wats your name, were you from. en wij maar terugroepen: BELANDA (Nederland).
En Jos, wat we gisteren nog meer zagen: er werden drie speenvarkens geslacht in de sloot langs de weg, dat hebben we natuurlijk gefotografeerd. Babi guling voor de ceremonie.
Gisterenavond zijn we met Linda, Wayang en de kinderen naar een wayangpoppenvoorstelling geweest. we konden er natuurlijk niets van verstaan maar het was toch erg leuk. Schijnbaar is dit een heel beroemd gezelschap wat uit deze plaats komt en door heel Indonesië reist. Zij hebben een gratis voorstelling gegeven voor de dorpsgenoten. Het hele dorp was uitgelopen Iedereen zat gewoon op het zand, volwassenen en (soms slapende) kinderen, er werd veel gelachen om het verhaal.
Door de inspanning op de fiets en het heerlijk buiten zijn hebben wij geslapen als roosjes!