Artfestival en fietsen - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van geluksvogel - WaarBenJij.nu Artfestival en fietsen - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van geluksvogel - WaarBenJij.nu

Artfestival en fietsen

Door: Wil

25 Juni 2011 | Indonesië, Denpasar

24-6
Naar Denpasar geweest om het Artfestival te bezoeken. Viel een beetje tegen maar ja wij hebben ook al zo veel gezien.
Wel erg leuk was de voorstelling.
Een competitie van de beste regionale maskerdansers. Wij konden het natuurlijk niet verstaan maar het was kleurrijk en de lokale bevolking genoot er erg van.
Heerlijk om gewoon ergens te gaan zitten en al die mensen te bekijken. We hebben hooguit 10 blanke gezien.
Natuurlijk hebben we hier ook gegeten, overal kraampjes met ………….ja wat is het allemaal.Wij hebben maar iets gekocht wat we al eerder gegeten hebben; babi guling (varken van het spit) en gebakken banaan.

25-6
vandaag zijn we met Wayang op de fiets naar een grote tempel in de buurt geweest en daarna naar het monkeyforest. Wij zijn daar al eerder geweest en weten dat de apen redelijk agressief zijn. Je krijgt een lokale gids mee die eigenlijk alleen de apen van je lijf moet houden, niet leuk, maar het eigenlijke doel was om voor de kinderen van Wayang en Linda nieuwe kleren te kopen voor de grote ceremonie die 6-7 plaats zal vinden. We zijn heel goed geslaagd, de meisjes, 3 en 8 jaar hadden hun keuze snel gemaakt, na een beetje onderhandelen moesten we 5euro afrekenen, dolle koop dus hebben we de ouders ook maar van nieuwe kleren voorzien, alles bij elkaar 12,50 euro. Ze waren zo blij als een klein kind en wij ook want zij hebben al zo veel voor ons gedaan.
vanmiddag zijn we met Putu en zijn zoon gaan fietsen, ze hebben ons opgehaald bij de villa. Beide een mooie mountainbike, wielrenkleding en een helm op. Ik dacht, verdomme wij hebben van die zware oerdegelijke Nederlandse fietsen, die kunnen we vast niet bij houden. Het tegendeel was waar, het ging wel sneller dan met Wayang, en berg op moest ik regelmatig afstappen en een stukje lopen vanwege het slechte wegdek, maar al met al was het toch maar een gezapig tempo. Wel genoten want de omgeving is werkelijk fantastisch.
Wat veel indruk maakte was de begraafplaats in Magda, hier liggen de gesneuvelde Balinese militairen uit de periode 1947 / 1952.
We hebben alles bij elkaar 3 uur gefietst.
Jos en Mary, we hebben het weer voor elkaar, ook Linda kan heel goed koken en emping bakken!

Morgen gaan we nog een keer met Putu de west kant van Bali bekijken, maandag gaan we met Linda en Wayang op bezoek bij hun ouders en naar de bruid van 6 jaar geleden en dan...............

• 25 Juni 2011 - 17:25

Jos En Mary:

Wat zullen jullie een voldoening gehad hebben van het kopen voor de feestelijke kleding voor het gezinnetje.
    Nu hebben jullie wel heel veel van Bali gezien en het zal nog maar weinig verassingen in petto hebben. Ben benieuwd of het westelijk deel nog veel nieuws te bieden heeft, het schijnt toch wel mooi te zijn daar, neem je de snorkels nog een keertje mee naar dat eiland, of komen jullie daar niet.
    Geniet er nog een paar dagen van want het weer is hier niet zo best. Wij hebben van al die tijd dat we thuis zijn nog niet 1x buiten kunnen zitten.
    Volgende week zal het wat beter worden, maar dan meteen weer 30gr of hoger.
    Putu en de anderen zullen wel net zo hard fietsen als de mensen zich daar voornamelijk ook met lopen bewegen, het is natuurlijk veel te warm. En... als je zo hard fietst zie je natuurlijk veel minder van de omgeving.

We hopen dat jullie net zo'n voorspoedige thuisreis hebben dan wij gehad hebben afgelopen week.

Nog een paar fijne dagen en tot woensdag.

Liefs
    Jos en Mary

• 26 Juni 2011 - 10:26

Romy:

hallo lieve opa en oma!

Hier gaat alles goed. Ik zal blij zijn als ik jullie weer zie. Romy gaat vandaag met papa en tante linda en tante Inge en ome Henry iets leuks doen. Naar de speeltuin denk ik. Ben nu een boterham met pindakaas aan het eten.

Nou tot snel en een hele dikke kus,
    van Romy
    Denken jullie een beetje aan mij!?

En natuurlijk ook van de rest.