Gili eilanden - Reisverslag uit Pemenang, Indonesië van geluksvogel - WaarBenJij.nu Gili eilanden - Reisverslag uit Pemenang, Indonesië van geluksvogel - WaarBenJij.nu

Gili eilanden

Door: Wil

17 Juni 2011 | Indonesië, Pemenang

16-6
We hebben de smaak te pakken, vandaag zijn we met de boot naar de Gili eilanden geweest, 3 kleine eilandjes voor de kust van Lombok. Ruim een uur varen langs de kust van Lombok. Dat is leuk want dan zie je het eiland van de andere kant.
Aankomen op Gili Trawagan zie je prachtige witte stranden, een gedeeltelijk verharde weg met daarachter de bungalows, hotels en restaurants. In juli en augustus schijnt het daar erg druk te zijn door de toeristen, nu nog niet.
Na een korte wandeling op het eiland hadden wij het alweer gezien en zijn we naar Gili Meno gevaren. Voor de kust van dit eiland kan je prachtig snorkelen. Vanuit de boot laat je je in het warme water zakken en samen met de gids verken je de prachtige wereld onder water.
Omdat Mary niet vanuit de boot wilde snorkelen heeft zij ons mooi kunnen filmen, ik ben benieuwd.
Na de lunch op Gili Air hebben we weer met de gids langs de kust gesnorkeld, het was geweldig, wel een hele sterke stroming maar goed, daar moet je je maar aan overgeven.
Ik had nooit kunnen bedenken dat ik dit zo leuk zou vinden. Al die vissen, het koraal en de stilte.....geweldig.
Het was een geweldige dag die we weer afgesloten hebben met een prachtige zonsondergang en daarna een geweldige maaltijd op het terras van de villa.
Om 21.00uur (vroeg hoor)gingen de geluksvogels moe maar voldaan naar bed