we zijn op Lombok - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van geluksvogel - WaarBenJij.nu we zijn op Lombok - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van geluksvogel - WaarBenJij.nu

we zijn op Lombok

Door: Wil

10 Juni 2011 | Indonesië, Mataram

10-6
hallo lieve mensen, ik moest een paar dagen overslaan want internetten is hier een stuk moeilijker dan in de rimboe van Afrika. Even een samenvatting van de afgelopen dagen:
6-6 zijn we met Putu C naar Singaraja geweest, er was een geweldige markt waar wij groenten en fruit gekocht hebben, de reuze garnalen voor het diner van deze avond hebben we bij een groot winkelcentrum gekocht. Singaraja heeft nog enkele gebouwen en een brug gebouwd door de Nederlanders.
7-6 zijn we naar de warmwaterbronnen van Banjar geweest. We hebben een paar uur tussen de overwegend Indonesische toeristen in het warme water genoten van de prachtige omgeving. In de middag kwam de masseuse die Mary en Wil heeft laten genieten van een “medium”massage. Stevig maar niet te stevig.
8-6 ‘smorgens om 6 uur vertrekken we met bootjes vanaf onze villa om dolfijnen te bekijken. Na ca een uur rondvaren zagen we er een heleboel uit het water springen, prachtig gezicht.Om 8 uur ontbijt en daarna naar de lokale markt in een klein plaatsje bayur?. De mensen komen hier al om 3 uur in de ochtend en verkopen alles wat ze verbouwen of maken, verse groente kroepoek vis kleding schoenen etc.
Daarna naar een familie waar een feestmaal gereed gemaakt werd omdat een meisje die 4 jaar op de Malediven gewerkt heeft met verlof naar huis kwam. Leuk om te zien hoe dat er allemaal aan toe gaat. Mensen zorgen allemaal voor elkaar.
Een wandeling door het dorp waar net een school uit was, wij gingen daar de boel bekijken, maar voor de mensen daar zijn wij de bekeken partij, wat zijn deze mensen allemaal vriendelijk, kregen kroepoek die ze voor de ceremonie gemaakt hadden. We konden zo logeren bij een van de mensen thuis, en een man met brommer reed ons achterop om het Holland huis aan ons te laten zien. Wat een gastvrij volkje en altijd vriendelijk.
Daarna nog een tempelbezoek , waar we van de broer van Putu een duidelijke uitleg kregen. Nog een wandeling door de rijstvelden en dan weer op de bungalow aan.Het is onze laatste avond op Bali en daarom nemen we Putu C mee uit eten in een (voor hun begrippen) zeer chique restaurant.
Wij hebben een geweldige tijd gehad op Bali.
Heel veel gezien en veel gesproken met de lokale bevolking. We mochten hun huizen en familietempels zien, echt iedereen was vriendelijke en gastvrij. Jammer dat we nu weg gaan maar aan de andere kant: een nieuw avontuur wacht....
9-6 zijn we naar de villa op Lombok vertrokken. Eerst een autotrip van 4 uur naar Oost Bali, daarna 1uur en 15 minuten met de snelle boot naar Lombok.
In het kleine haventje stond de chauffeur ons al op te wachten. Langs een prachtige kustweg heeft hij ons naar onze nieuwe villa gebracht. We zijn het er alle vier over eens: dit is een goed begin van ons avontuur op Lombok. De villa is heel mooi maar vooral het heerlijke zwembad en de prachtige tuin zijn een feest. (ik heb geprobeerd een foto te plaatsen maar kan niet zien of het gelukt is)Lombok is overwegend Islamitisch dus je raadt het al, vanmorgen om 5 uur begon het eerste gebed en er zijn er inmiddels al heel veel geweest. We vinden het niet erg, het hoort erbij!Voor iedereen een heel fijn lang weekend, morgen meld ik me weer.