naar de rijstvelden - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van geluksvogel - WaarBenJij.nu naar de rijstvelden - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van geluksvogel - WaarBenJij.nu

naar de rijstvelden

Door: Wil

06 Juni 2011 | Indonesië, Batavia

5-6
vandaag is het zondag en Putu kok heeft een vrije dag, we missen haar nu al.
om 10 uur worden we opgehaald door PUTU driver, we hebben hem gevraagd of hij ons noord Bali wil laten zien, we zijn vooral geïnteresseerd in de lokale bevolking, hun woon- en werksituatie. Putu heeft de boodschap begrepen.
We komen eerst langs een dorpje waar bakstenen gebakken worden, we stoppen en kijken hoe het proces verloopt.
Natuurlijk bezoeken we ook een tempel, Pura Luhur Batukau.
Op de mooist rijstvelden van Bali, Jatiluwith maken we veel foto’s. De rijst is nu rijp en wordt van de velden gehaald, er wordt dus hard gewerkt maar de mensen vinden het geweldig als we interesse tonen.
Onderweg komen we door kleine dorpen, we stappen uit, maken foto's en praten via onze chauffeur met de lokale bevolking. Geweldig was het bezoek aan kampung waar we toevallig terecht kwamen omdat daar een huistempel gerenoveerd werd. Een oude dame liet ons gastvrij haar woning zien. Bij haar hebben we 1 kilo witte- en 1 kilo zwarte rijst gekocht.
Deze hebben we aan Putu C gegeven, zei wist ons te vertellen dat we hele dure rijst gekocht hadden van de beste kwaliteit die normaal gesproken alleen gebruikt wordt bij grote ceremonies.
Op uitnodiging van Putu C hebben wij aan het einde van deze lange dag een bezoek gebracht aan haar kampung. Dat was indrukwekkend, met heel weinig middelen lijkt zij toch een gelukkig leven te lijden samen met haar ouders, broer en schoonzus met hun kinderen en ooms en tantes.
Vandaag dus geen Putu C in de villa dus gaan we vis eten aan het strand, het was wel lekker maar het kan niet tippen aan de kookkunsten van Putu
ik moet stoppen de tijd is op!!! iedereen de hartelijke groeten en tot de volgende keer

• 06 Juni 2011 - 09:45

Linda:

Fijn om wat uitgebreider dan via sms te horen hoe het met jullie gaat. Zo te lezen hebben jullie het weer fantastisch! Grappig al die putu's, op zich wel handig, hoef je maar 1 naam te onthouden....
    Geniet en laat je lekker verwennen!
    Love you, X Linda

• 06 Juni 2011 - 13:16

Monique Veenstra:

Volgens mijn zijn jullie in het paradijs terecht gekomen.
    Geniet ervan.
    Monique V.

• 06 Juni 2011 - 14:37

Anja:

Weet je zeker dat je nog terug gaat komen?
    Ik ga je in ieder geval nog zien, want blijf op de afdeling tot 4 juli.

• 06 Juni 2011 - 16:29

PP&W:

Goed te horen dat de reis zo goed verlopen is en dat het genieten is. Laat jullie maar lekker verwennen en geniet van de mooie natuur, de mensen en de rust. 3Koningen

• 06 Juni 2011 - 18:39

Henry:

hallo schoon ouders inderdaad geluksvogels geniet er maar van ik hou jullie in de gate tijd zat laterrrrrrrr

• 07 Juni 2011 - 07:11

Henk En Wilma:

Wat geweldig om te lezen dat jullie het zo fantastisch hebben. Het lijkt ons inderdaad een paradijs op aarde. Geniet er maar lekker van met z'n viertjes. Wat zullen dat weer mooie foto's worden. Selamat tinggal.

• 09 Juni 2011 - 14:59

Henny En Ingrid.:

Nou,nou het kan niet op daar. Putu de driver,Putu de kok. Wel veel eerst geborende,ha,ha. Op vakantie en dan werkoverleg dat is toch alleen als je op je werk bent!!Ik wil daar ook wel een werkoverleg komen doen.Dit doe je voor je plezier en wetende dat er weer een verrukkelijke maaltijd voor jullie klaar staat het huis opgeruimd etc.
    Ik lees wel dat jullie in een echt paradijs terecht gekomen zijn. Harry,Willy,Mary en Jos blijf lekker genieten voor je het weet sta je weer op nederlandse grond.Nog veel vakantieplezier!!! Groetjes Henny en Ingrid.XXX