citytrip - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van geluksvogel - WaarBenJij.nu citytrip - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van geluksvogel - WaarBenJij.nu

citytrip

Door: Wil

11 Juni 2011 | Indonesië, Mataram

11-6
Villa Campi Sorga heeft een internetverbinding dus vanaf nu ga ik jullie vaker vertellen hoe heerlijk wij het hebben.
Wil je weten hoe onze villa eruit ziet kijk dan eens op www.villacampisorga.com, denk daar een Harry, Wil, Jos en Mary bij zittend bij het zwembad. Natuurlijk drinken wij een Bintang (biertje)want anders droog je misschien uit.
Vandaag zijn we met de manager van de villa op pad geweest. We hebben hem verteld dat we graag het authentieke Lombok willen zien. Hij is snel en vakkundig door de drukkere plaatsen gereden,(je wordt gek van de brommertjes die ons rechts en links inhalen). Het valt ons op dat Lombok lang niet zo schoon is als Bali. Overal ligt afval en de mensen zijn lang niet zo schoon, dit heeft waarschijnlijk toch te maken met de armoede en wellicht zijn islamieten minder trots als Hindoestanen of Boeddhisten.
Wat ik wel fantastisch vind is dat al deze geloven met elkaar samen leven. Vandaag hebben wij een bezoek gebracht aan een tempel Pura Lingsar.
Deze tempel wordt gebruikt door Hindoes maar ook door de islamitische groep Sasak ( de autochtone bevolking van Lombok.) Volgens de gids hadden wij bijzonder veel geluk omdat wij de heilige paling gezien hebben, deze zit normaal gesproken onder de bron maar wordt door ei in het water te gooien naar boven gelokt.
Heel bijzonder om te zien dat zowel moslims als hindoes en Boeddhisten gebruik maken van dezelfde tempel en dat alles zonder problemen,
Verder hebben we vandaag nog een bos bezocht waar veel aapjes waren, altijd weer leuk om te zien en we hebben natuurlijk weer veel foto’s gemaakt.
Jos en Mary wilden graag beddenspreien kopen dus zijn we ook nog naar een markt geweest. Wat je daar allemaal ziet is gewoon niet te beschrijven. Op de eerste etage alleen kleding, bergen met schoenen en ander textiel. Hele smalle gangetjes (wat voel je je dan groot als Europeaan)brachten ons naar een kraam waar werkelijk prachtige doeken verkocht worden. Judy had ons al verteld dat er flink gepingeld moet worden, nou laat dat maar aan Jos en Mary over......
ook heel bijzonder was een bezoek aan de Chinese begraafplaats, immense bouwwerken met kleurige poppen en een klein huisje waar geld verbrand wordt, rare gewoonte maar het schijnt echt waar te zijn.
Op deze begraafplaats lopen koeien te grazen, volgens Judy zijn ze van de moslims die in de buurt wonen. Ook hij vindt dit respectloos maar ja onze chauffeur is dan ook een Hindoe.
Eenmaal thuis hebben we genoten van een heerlijke maaltijd, bakmie met heerlijke verse groenten en emping (die we zelf gekocht hebben op de markt.)
Dit is het weer voor vandaag, morgen zal ik proberen wat foto's op deze site te zetten. geniet van de zondag.

• 11 Juni 2011 - 14:09

Paul:

Weer zo'n prachtig verhaal. Ik heb de villa en het zwembad bekeken, helemaal geweldig. Ben benieuwd naar de foto's als jullie terug zijn. Morgen komt ons moeder op visite ik zal de verhalen voorlezen en proberen of ze iets van de villa kan zien. Geniet voort. Groeten Paul

• 12 Juni 2011 - 09:41

Papa En Romy:

Hey opa en oma,wij zijn lekker in het park aan het spelen en gaan zo samen lekker pickniken Hmmm......heb wat pics naar hgbrands@home.nl gestuurd.heel veel plezier nog he.dikke x van papa en romy.
    Ps: ik mis jullie heel erg ....romy

• 12 Juni 2011 - 15:53

Paul:

Ons moeder vindt de verhalen geweldig. helaas lukt het niet goed om de foto's van jullie resort te zien. Ze is toch heel blij dat ze de verhalen gehoord heeft en dat jullie het zo goed maken. Ze wenst jullie verder nog heel veel plezieren en geniet er nog maar goed van.Moeder

• 12 Juni 2011 - 17:53

Inge:

Wat een prachtige villa en die omgeving wauw! Geniet er maar lekker van. Fijn dat jullie ons nu wat beter op de hoogte kunnen houden omdat jullie internet hebben. Dan kunnen wij genieten van jullie verhalen. Je moet toch wat he, hier in Nederland en gewoon aan het werk. Ha ha.

Dikke kus van Inge
    en natuurlijk ook van Henry.