8 dagen Tentena - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van geluksvogel - WaarBenJij.nu 8 dagen Tentena - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van geluksvogel - WaarBenJij.nu

8 dagen Tentena

Door: Wil

14 September 2013 | Nederland, Boxtel

Tijdens de 8 dagen in Tentena hebben wij ook weer heel veel meegemaakt. Bijzonder was dat ik op mijn verjaardag aankwam. Toen de eigenaar van Dolidi Ndano, Herson, zich voorstelde feliciteerde hij mij. Erg attent en meteen 10 extra punten voor hem. We hebben 's avonds samen aan de whisky gezeten (meegenomen van Schiphol) en maar wachten op al die familie en vrienden die we uitgenodigd hadden...
6-9 meteen de eerste excursie, een landtoer met natuurlijk een bezoek aan de lokale markt. Het zag er allemaal keurig uit, veel groenten en kruiden maar helemaal achter aan de gangen kwamen we bij het vlees....vleermuis, vleermuisvleugels, python, hond, afgesneden varkenskoppen, ik heb meteen gevraagd hoe we die leuke vleermuizen op de menukaart terug kunnen vinden, het heet panikie, toepasselijke naam die ik niet snel zal vergeten.
De natuur is hier heel erg mooi, Tentena ligt aan een groot meer met heerlijk warm water, vanaf het vakantieverblijf kunnen we via een strand of aanlegsteiger zo het water in. 200 meter verder ligt aan hetzelfde strand het opvanghuis. De kinderen gebruiken het meer om lekker in te spelen maar ook om de was in te doen en zichzelf te wassen.
Joice, de vrouw van Herson is een geweldige kok. S morgens hebben we een europees ontbijt, brood hagelslag blueband boter, jam en fruit.
Als we ‘s middags thuis zijn eten we nasi, bami, noedels met verse groenten en ‘s avonds ook nasi bami, noedels met vlees, babi ketjap, sate, vis maar de specialiteit van Joice is mie kroket, heerlijk (= enac)!!
Tot ons groot genoegen komen op 6-9 Jitze en Annelies ook aan in Dolidi. Omdat iedereen hier ongeveer dezelfde reis maakt hebben wij ze al een paar keer ontmoet onderweg en het klikt erg goed, toch weer een paar drinkbroeders waarmee we een fles Bintang (bier) of whisky kunnen drinken... Erg gezellig!
7-9 gaan we met Herson het meer op, zoontje Nathan mag mee. Het is een aller aardigst mannetje van 5 jaar. Iedereen die weet hoe Harry met Romy omgaat kan zich voorstellen dat wij veel plezier hebben gehad met dit jochie.
Lekker relaxt, mooi strandje, samen zwemmen en wederom een heerlijke lunch. Het weer is tot nu toe geweldig, ongeveer 25 graden, deels zon, deels bewolkt.
8-9 en 10-9 gaan we naar de Bada vallei, daar vertel ik morgen over.
Fijn weekend allemaal

• 14 September 2013 - 15:59

Bart Leanne En Romy:

Nou nou nou dat mannetje heeft geluk gehad met opa hahaha.het klinkt allemaal suuuuper goed.als ik jullie verslagen lees dan zie ik het jullie allemaal letterlijk doen, erg grappig al zeg ik het zelf.groetjes kusjes van ons allemaal xxxx

• 14 September 2013 - 17:01

Gerard En Renee:

we wilde komen maar de vlucht had vertraging!!! Wil bij deze nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag , het is weer volop genieten voor jullie. Fijn dat alles naar wens verloopt, we zullen binnenkort ook maar even kijken hoe het in Bali is (begint op te schieten)
    Harry en Wil geniet er maar lekker van we wachten jullie verhalen wel af
    groetjes Gerard en Renee

• 14 September 2013 - 23:19

Jos En Mary:

Wat een belevenissen weer allemaal. Helaas hebben wij de loterij niet gewonnen, dus konden ook niet op je verjaardag aanwezig zijn.
    Maar jullie hebben inmiddels weer voor andere drinkenbroeders gezorgd.
    Fijn dat de reis zo goed verloopt en wat een avonturen weer allemaal, we zijn benieuwd naar de foto's en filmmateriaal van deze geweldige reis.

Geniet ze nog met volle teugen, jullie zitten nu zowat op de helft en de ervaring leert dat de tweede helft veel sneller gaat dan de eerste. Ben benieuwd of je nog van de panikie geproefd hebt.

Goede reis verder en nog veel moois te gaan.

• 15 September 2013 - 09:20

Jeroen En Wendy:

Wat een leuke verhalen !!! Hier komt geen panikie op tafel ... en de rest ook niet.. ieks.. Wat jammer dat wij niet uitgenodigd waren, wij waren natuuuuurlijk wel gekomen ! Volgende keer dan maar ;-)

veel plezier nog x