Tanah Lot - Reisverslag uit Mengwi, Indonesië van geluksvogel - WaarBenJij.nu Tanah Lot - Reisverslag uit Mengwi, Indonesië van geluksvogel - WaarBenJij.nu

Tanah Lot

Door: Wil

23 Juni 2011 | Indonesië, Mengwi

22-6
Jos en Mary, de hartelijke groeten van Putu D. Hij is gisteren met zijn gezin bij ons op visite geweest, ze waren op doortocht naar Lovina om daar een familieceremonie bij te wonen. Leuke vrouw en 3 zonen waarvan alleen de oudste wat Engels kan. Toch leuk om ze even gezien te hebben. Vrijdag gaan we met Putu naar Denpasar naar het Artfestival.
We hebben vandaag ook nog soep gegeten in de Warong langs de kant van de weg, daar waar Putu D ook altijd naar toe gaat. Lekker gegeten voor 2,50 euro per persoon. Dit is zeker geen restaurant quick shit.
Vandaag zijn we ook in het huis van Linda en Wayang geweest, het is nog in aanbouw maar je kan al zien dat het echt een mooi huisje wordt. Ze zijn er apentrots op temeer omdat dit helemaal gebouwd wordt door het geld wat ze samen verdienen bij de villa.

23-6
vandaag zijn we met Wayang op de fiets naar Tanah Lot geweest, Dit is voor Balinezen de belangrijkste tempel, gebouwd op een rots in de Indische oceaan. ongeveer 20 km enkele reis waar we 2 uur overgedaan hebben. Wayang fietst zo langzaam dat we af en toe bijna van de fiets vielen. We hebben wel een prachtige rit dwars door de rijstvelden gemaakt. Ook vandaag hebben we weer in een"wegrestaurant" of te wel een stalletje langs de weg gegeten, op aanraden van Wayang was het vandaag sate met pittige sate saus, kleefrijst en hete sambal, daarbij ieder nog een consumptie, kosten 3 euro totaal. Als we zo doorgaan houden we nog geld over!
Helaas voor Wayang ging zijn teenslipper stuk toen we in de middle of nower waren, hij heeft een fiets die lijkt op een mountainbike met van die ijzeren pedalen dus dat was niet zo prettig om met blote voeten te moeten fietsen bovendien is hij niet gewend om zo lang te fietsen dus zijn achterwerk deed ook behoorlijk zeer. Wij hebben genoten, of Wayang genoten heeft durf ik te betwijfelen. We hebben wel een paar nieuwe slippers voor hem gekocht, kosten 0,60 euro.
Al met al weer een prachtige dag, heerlijk weer en lekker actief.

• 23 Juni 2011 - 17:01

Jos En Mary:

Hallo vakantiegangers,

Wat een leuke belevenissen hebben jullie toch weer. Jammer dat wij nu thuis zijn. Het weer in Nederland is wisselvallig met vele buien en een temperatuur van zo'n 17 gr, dus ben maar blij dat je nog even kunt genieten daar. Als het goed is wordt het vanaf zondag beter en dan moet het kwik weer stijgen tot ca. 30 graden, dus het gaat dan weer hard van stapel, maar ja dat is Nederland nietwaar.
    Wij kunnen ons nu wel helemaal voorstellen hoe het er bij jullie aan toe gaat. Relax en geniet nog flink daar, want als je 3 dagen thuis bent, gaat alles weer als vanouds, heel wat meer stress en je gaat vanzelf weer mee in die molen.
    Lieve groeten van ons en als je Putu D nog ziet doe hem dan ook maar de hartelijke groeten terug van ons. Leuk hoor dat hij nog bij jullie langs geweest is.

Jos en Mary

• 23 Juni 2011 - 19:00

Inge & Henry:

Wij zijn heel erg benieuwd naar de foto's. Waarschijnlijk kunnen we daar nog weken van genieten. Ben benieuwd of het er hetzelfde uitziet als dat ik me voorstel.
    Probeer woensdag een half dagje vrij te nemen zodat we s'middags al kunnen bijkletsen. Wil jullie graag meteen zien natuurlijk.

Geniet er nog maar lekker van!

Groetjes van Inge en Henry