Laatste dag snorkelen op Sulawesi - Reisverslag uit Manado-tua, Indonesië van geluksvogel - WaarBenJij.nu Laatste dag snorkelen op Sulawesi - Reisverslag uit Manado-tua, Indonesië van geluksvogel - WaarBenJij.nu

Laatste dag snorkelen op Sulawesi

Door: Wil

20 September 2013 | Indonesië, Manado-tua

20-9 vandaag voor de laatste keer snorkelen op Sulawesi.
2 keer 1 uur, het eerste uur zijn we samen met 3 Belgen op de boot. Zij moeten bijzondere verrichtingen doen om hun duikbrevet te halen. Voor ons is de stek niet zo mooi, weinig koraal wel veel vissen. De bijzondere verrichtingen worden gedaan op ongeveer 10 meter diepte. Wij hingen daar boven en zagen ze één voor één door een hoepel gaan en allerlei andere verrichtingen doen. Dat was dan wel mooi maar ze hebben mij niet kunnen overtuigen om in de toekomst ook een brevet te halen. Ik houd het op snorkelen. Het tweede uur, voor ons het laatste snorkeluur in Sulawesi, was de kers en de slagroom op het toetje. Zo ontzettend mooi, Harry heeft een filmpje gemaakt van een waterslang, achteraf hoorden we dat ze zeer giftig zijn evenals de lionfish die we ook gewoon gefotografeerd hebben. Tenslotte kwam er nog een hele grote schildpad voorbij gezwommen en het koraal was ook extra mooi omdat de zon er zo mooi op scheen....geweldig!
We hebben net onze laatste warme maaltijd gehad, vanavond vroeg naar bed en dan morgenvroeg om 5 uur naar het vliegveld....we gaan naar Lombok.

• 20 September 2013 - 14:38

Neef:

Weer mooie ervaringen lees ik. Geniet 't!
    Liefs,
    Neef

• 20 September 2013 - 16:10

Linda:

Oke, dit zijn dan de dingen die je als dochter liever niet zou lezen....ouders die zwemmen met allerlei zeer giftige waterbeesten.... Maar goed, tot nu toe overal nog zonder (al te grote) kleerscheuren vanaf gekomen , gelukkig....
    Nu terug naar Lombok, terug naar mensen die jullie eerder hebben ontmoet, lijkt me super leuk! Denk dat ze heel blij zijn jullie opnieuw te zien! De groeten aan de Putu's ;) Lekker slapen voor nu, een goede vlucht voor morgen en heel veel plezier voor de komende week!!!!!
    Dikke kus van Linda

• 20 September 2013 - 21:27

Annelies:

Ha globetrotters.

De hele week denken we al aan jullie. Jullie zitten heeelijk in de 4 fish en wij weten precies hoe het daaraan toe gaat. Heerlijk!!!! En wij nu in de herst. Brrr!!!
    Maar het is heel leuk om jullie verhalen te lezen. Heel veel plezier op Lombok en goeie reis daar naar toe.
    Hartelijke groet Jitze en Annelies

• 20 September 2013 - 22:45

Jos En Mary:

Hoi vakantiegangers

Wij wensen jullie een goede reis naar Lombok.

Doe ze allemaal de groeten van ons en het verblijf daar moet in ieder geval goed zijn met die fantastische zorg. Geniet ze nog met volle teugen.

Wij vertrekken morgen naar Limburg, het begint ook wel met een L maar het is toch een andere richting uit.

groet
    Jos en Mary