Tentena, Dolidi ndano - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van geluksvogel - WaarBenJij.nu Tentena, Dolidi ndano - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van geluksvogel - WaarBenJij.nu

Tentena, Dolidi ndano

Door: Wil

13 September 2013 | Nederland, Boxtel

Een belangrijk doel van onze vakantie is Dolidi Ndano. Kijk vooral eens naar hun website www.dolidi-ndano-towale.com
Naast het kleinschalig ressort ligt het opvanghuis voor kansarme kinderen van 8 tot 18 jaar. Herson en zijn vrouw Joice zijn geweldige mensen. Zij kan bijzonder goed koken en hij is een geweldige gastheer.
Wij zijn verschillende keren bij de kinderen geweest, echt geweldig.
Er is een papa Ika en een mama Ika die 24 uur per dag, 7 dagen in de week klaarstaan voor deze kinderen. De sfeer is relaxt, kinderen leren netjes te zijn op zich zelf, op hun gedeelde slaapkamer. Educatie is hier het sleutelwoord want zonder opleiding bereik je niets. Tot nu zitten alle kinderen nog op de basis of middelbare school maar over 3 jaar gaan er 2 meisjes en 1 jongen studeren. De kinderen gaan pas weg bij Dolidi Ndano als ze een baan hebben en geld verdienen waardoor ze voor zichzelf kunnen zorgen.
Harry en ik zijn diep onder de indruk van dit project, we hebben foto's en film gemaakt van het opvanghuis, papa en mama Ika, de kinderen, hun onderkomen maar ook van Herson en het ressortje. Graag nodigen wij jullie uit om te komen kijken want het is schriftelijk niet onder woorden te brengen. Echt even kijken naar de website!
Morgen verder, voor nu welterusten van de geluksvogels en hun nieuwe vrienden Jitse en Annelies die wij tijdens deze fantastische reis hebben leren kennen.

• 13 September 2013 - 17:52

Paul:

Ik ben op de site wezen kijken en ziet er allemaal erg mooi uit. Aan de verhalen zie ik dat jullie erg genieten. Blijf schrijven en genieten. We houden jullie in de gaten.

Groeten,

Paul

• 13 September 2013 - 20:49

Jeroen En Wendy:

fijn dat het zo mooi is daar en zo indrukwekkend. ! geniet er verder nog van x

• 14 September 2013 - 00:32

Linda:

Klinkt weer heel bijzonder! Fijn om op deze manier een heel klein beetje met jullie mee te reizen!
    Liefs van Linda

• 14 September 2013 - 09:46

Inge:

Fijn dat we jullie verhalen weer kunnen volgen!
    Geniet er van en tot het volgende verhaal.

Kus Inge

• 14 September 2013 - 13:55

Bartje:

Hey pa en ma.....ik zit met romy , inge en linda bij oma nu.romy mist jullie wel heel erg hoor!! En wij natuurlijk ook. Leanne is vandaag op haar stage aan het werk want ze had een aantal dagen gemist doordat ze ziek was.fijn dat alles goed gaat met jullie en we wachten op het volgende avonturen verhaal.groetjes van ons allemaal xxx