daar zijn we weer - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van geluksvogel - WaarBenJij.nu daar zijn we weer - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van geluksvogel - WaarBenJij.nu

daar zijn we weer

Door: Wil

13 September 2013 | Nederland, Boxtel

Ja, daar zijn we weer. We zijn gisteren in Manado aangekomen en nu hebben we weer internet. Ik ga even terug in de tijd, 4-9.
We hebben nog een mooie toer door Torajaland gemaakt. Onderweg hebben we nog een grotbegraafplaats bezocht. Een man was bezig een gang te hakken in de grot, dit gaat nog met de hand, beitel en hamer en duurt ongeveer een maand. Deze tijd heeft de familie ook nodig voor de voorbereidingen van de begrafenis en om alle familie over te laten komen naar dit afgelegen gebied. Het is een fascinerend gebied maar voor nu genoeg graven gezien. We gaan 5-9 naar Tentena, centraal Sulawesi.
De reis naar Tentena was een mooie reis door de bergen. De weg was redelijk goed en langs de weg staan veel huizen, genoeg te zien.
Er wordt veel aan de weg gewerkt en we moeten tussen 12 en half 2 over een bepaalde pas (het is dan lunchtijd voor de harde wegwerkers en dus is de weg dan vrij voor overig verkeer) Het had ‘s nachts veel geregend en de weg was modderig en spekglad. Voor ons reed een bus en een vrachtwagentje. De bus begon te glibberen en kwam links naast de weg, de vrachtwagen rechts en onze zeer ervaren chauffeur kwam net op tijd tot stilstand. Het leek of we op glad ijs stonden, alle passagiers moesten uit de bus en glibberde langs onze auto, brommertjes slipte en kwamen te val, het was een grote puinhoop. Maar goed, half uurtje oponthoud, veel hulp en daar gingen we weer. Na 8 uur hebben we ons doel bereikt: Dolidi Ndano in Tentena.
Straks verder.

• 13 September 2013 - 17:31

Neef:

Boeiende verhalen, geniet er van. Een mooie avontuurlijke vakantie.