andere richting - Reisverslag uit Playa Hermosa, Costa Rica van geluksvogel - WaarBenJij.nu andere richting - Reisverslag uit Playa Hermosa, Costa Rica van geluksvogel - WaarBenJij.nu

andere richting

Door: webmaster

05 Februari 2009 | Costa Rica, Playa Hermosa

5-2
Vandaag zouden we met het openbaar vervoer naar natuurpark Tortuquero gaan (noordoost kant aan de Caribische zee)Volgens Nicoline is het heel slecht weer in die hoek en zij raadt ons aan om eerst naar de Pacific te gaan. Ze heeft geregeld dat onze huurauto bij hen geleverd wordt en vanmiddag om 12.00 uur zijn we naar de westkust vertrokken. Mooie rit, goede wegen en heel mooi weer. Onderweg zijn we nog gestopt om foto's te maken van krokodillen, het waren er veel en heel erg groot.
Om 15.00 uur zijn we gestopt in Hermosa Beach, het hotel heet Marea Brava (http://www.mareabravacostarica.com) en ligt werkelijk fantastisch.
Vanuit onze lodge kijken we op zee, het wemelt er van de vogels en tot ons geluk hebben we vanmiddag rode Ara's gezien. Helaas ging dat te vlug om foto's van te maken maar misschien krijgen we daar morgen nog de kans voor.
Ik ga een pilsje drinken en genieten van ons uitzicht op zee.

Vandaag nog kennis gemaakt met de oude mecanicien van Lanche Armstrong. Hij heeft een huis aan zee niet ver van ons hotel. Toen Harry hem vertelde dat wij ook regelmatig fietsen liet hij ons vol trots zijn zelf gebouwde fiets zien. Het frame is van bamboe gemaakt en volgens hem zo sterk dat je zonder gevaar een snelheid van 90km per uur kan halen. Toch heel bijzonder.