een paar leuke dagen - Reisverslag uit Arenal, Costa Rica van geluksvogel - WaarBenJij.nu een paar leuke dagen - Reisverslag uit Arenal, Costa Rica van geluksvogel - WaarBenJij.nu

een paar leuke dagen

Door: webmaster

01 Maart 2009 | Costa Rica, Arenal

zaterdag 28-2
vandaag staat er iets heel bijzonders op ons programma. We gaan een canopytour doen.
Met een kabelbaan (skytram) ga je langzaam over de toppen van de bomen. Als er dieren te zien zijn stopt de kabelbaan en kan je op je gemak rondkijken en foto’s maken.
Wij hadden pech want we hebben slechts 1 luiaard gezien. Toch hebben we in deze tram iets bijzonders mee gemaakt. een van de Costaricaanse medepassagiers (Salomon Baruchowics) vroeg ons, uit welk land komen jullie. Toen hij hoorde dat wij uit Hollanda komen werd hij helemaal enthousiast. Hij is namelijk bezig een oude Nederlandse vriend op te sporen en wel iemand die in de jaren 60 voor Philips in CR werkte. We hebben gegevens uitgewisseld en hopen hem vanuit Nederland te kunnen helpen.
Maar goed, aan het einde van de kabelbaan moet iedereen uitstappen, je bent dan op het hoogste punt. Iedereen wordt in een tuig gehesen (zoals iemand die bij ons op grote hoogte werkzaamheden moet verrichten)vervolgens ga je om de beurt via een lange kabel tussen de boomtoppen door zweven. In 8 fases ga je weer naar beneden, de langste kabel duurde 45 seconde. dit lijkt niet lang maar als je daar in de lucht hangt en met een gigantische snelheid naar beneden gaat is dat voor mij toch iets om flink de bibbers van te krijgen. Maar het was spectaculair en we zijn heel blij dat we het gedaan hebben.
Nog een bijzonder detail: bij de voorlaatste kabel is Harry bijna onze fototas verloren, deze zat om zijn middel gegespt en bij het afzetten was deze los geschoten, met 1 hand de katrol vasthoudend en met de andere hand de tas is hij toch nog goed aan gekomen. Stel je voor dat die tas naar beneden gevallen was, en maar niet te spreken over Harry.......
S’avonds hebben wij bij onze gastvrouw gegeten, er waren nog 2 Amerikaanse vrienden van Nicole en samen met hen hebben we in het pikken donker nog een hotsrpingbad genomen. Stel je voor, gewoon onder een brug waar regelmatig auto´s over rijden, aan de voet van de vulkaan, zaten wij in een beek waar het water zo´n 35 graden is. heeeerlijk.
Ondanks een toch redelijk heldere avond (niet voor ons want wij hadden aardig wat wijn gedronken) hebben we weer geen lavastroom gezien. Op het beslissende moment waren er toch steeds weer een paar wolken. We hebben nog maar 1 kans en dat is vanavond.
maandag gaan we weer richting San Jose en dinsdag vertrekken we weer naar Nederland
Wij danken iedereen voor de leuke reacties en hopen jullie binnenkort onze foto´s en film te kunnen laten zien. Voorlopig voor de laatste keer:
PURA VIDA

• 01 Maart 2009 - 17:38

Henry & Inge:

Ha pa & ma,

Wat was het fijn om jullie weer eens live te spreken aan de telefoon. Jammer dat we niet wat beter nieuws hadden. Maak jullie niet te druk. Geniet vooral van de laatste momenten. Hopelijk maakt die lava stroom vanavond alles goed! Gelukkig zien we jullie weer snel, nog maar een paar daagjes en dan zijn jullie er weer.

Hele dikke kus,
    Henry en Inge

• 01 Maart 2009 - 21:17

Brandsjes:

Hoi,

Wat een avonturen. Hier zien we trouwens meer dan 1 luiaard hoor maar dat wisten jullie al. We waren al bang dat er helemaal niks met Harry zou gebeuren want dat zou geen volledige vakantie betekenen. Hopenlijk blijft het hier bij.
    Berichtje van Ingrid en Henry begrijp ik niet maar ik hoop dat alles ok is met hen en hun familie en vrienden. Als er wat is kunnen ze natuurlijk altijd om raad vragen als ze dat nodig vinden.
    Nou genieten jullie nog effe van al dat moois en een goede terugreis. We laten jullie eerst maar bijkomen van de te verwachte jetlag en geniet van je kids en kleinkinderen bij thuiskomst.
    We laten in de loop van volgende week iets horen.

Groeten
    De Brandsjes ut Skendel

• 02 Maart 2009 - 06:49

Gerard En Renee:

wat gaat de tijd snel voorbij bij zoveel moois, wat ik uit jullie berichten verneemt dat jullie hier niet met 100 maar met wel 200% van hebben genoten fijn dat alles goed is gegaan ach en klein voorvalletje mag de pret niet drukken. Een hel fijne terug reis en we horen wel wannneer we kunnen komen kijken naar al dat mooi`s. Als het net zosnel gaat als bij Gerard kunnen we het weekend al komen (grapje) geniet er nog maar van en tot gouw
    groetjes Gerard en Renee

• 02 Maart 2009 - 07:25

Monique :

Hoi vakantiegangers,

Fijn om te lezen dat jullie vakantie super is verlopen. Geniet nog even van jullie laatste week en wens jullie alvast een hele fijne rustige terugreis toe.

Groetjes,
    Monique

• 02 Maart 2009 - 07:35

Yurriene:

Hallo Will en Harry

Fijn om te lezen dat jullie vakantie super is verlopen en heel erg hebben van genoten. Ik wens jullie alvast een hele fijne terugreis toe, en tot volgende week.

• 02 Maart 2009 - 22:08

Linda:

Lieve pap en mam
    Waarschijnlijk lezen jullie dit bericht niet meer voor jullie aan de grote terug reis gaan beginnen, maar goed ik waag het er toch maar op. Pap dat met die fototas; je bent toch echt een combinatie tussen Tarzan en die hendige perdefl....Mam, wie had dat nou kunnen denken, dat jij nog aan zo'n kabelbaan gaat hangen, route Napoleon is er niks bij, hahaha. Ik zal echt blij zijn als jullie weer veilig op Nederlandse bodem staan!
    Even voor de familie Brands: Tante Annie (zus van oma de Koning)is zaterdag overleden, dus pap en mam hebben donderdag meteen een uitvaart. Lief dat jullie aangeven dat we bij jullie terecht kunnen voor raad maar dat was nu gelukkig niet nodig.
    Nou pap en mam, doe voorzichtig op die hele lange terugreis die jullie te wachten staat. Ik ben woensdag vrij dus ik ben thuis als jullie thuis komen!
    Tot dan! Love ya!
    X Linda