tussen San Jose en Peurto limon centraal CR - Reisverslag uit San José, Costa Rica van geluksvogel - WaarBenJij.nu tussen San Jose en Peurto limon centraal CR - Reisverslag uit San José, Costa Rica van geluksvogel - WaarBenJij.nu

tussen San Jose en Peurto limon centraal CR

Door: webmaster

14 Februari 2009 | Costa Rica, San José

Zaterdag 14-2
allereerst willen wij iedereen bedanken die ons een berichtje stuurt en Janny en Wim welkom op onze site.
Vanmorgen zijn wij met een gids vanuit de lodge in San Gerardo de Dota gaan quetzal spotten. Dit is een vogel die in CR maar op enkele plaatsen te zien is en dan moet je nog geluk hebben ook, maar omdat wij geluksvogels zijn hebben wij natuurlijk prachtige plaatjes kunnen schieten van deze paradijsvogel, helaas is het niet mogelijk om foto´s te plaatsen, het is hier niet zo goed geregeld als in Nederland
We hebben behalve deze prachtige vogel ook nog veel kolibrietjes gezien en hele mooie orchideeën. Na een overheerlijk ontbijt zijn we weer verder gegaan en nu zitten we in Guayabo lodge (http://www.guayabolodge.com/)in het centrum van CR. Helaas kan ook het landkaartje niet ingevuld worden.
We zitten nu in een hele andere omgeving. Zaten we gisteren nog op 2500meter, vandaag terug gezakt naar 1500meter. Het doet een beetje Oostenrijks aan.
Als we nu op ons balkon staan kijken we naar de nevelwouden.
Morgen gaan we door naar het noordoosten en nu gaan we genieten van een speciaal dia da amore diner.
veel liefs van Harry en Wil

• 15 Februari 2009 - 10:45

Monique Veenstra:

Hallo Wil en Harry,
    Jullie zijn inderdaad echte geluksvogels. Vraagje: Hoe gaat het rijden in CR? Is het erg druk of valt 't wel mee? Ben namelijk wel erg enthousiast geworden na het lezen van jullie verslag.

• 15 Februari 2009 - 17:27

Jaca@home.nl:

Hoi Harrie en Wil,

Jullie maken heel wat moois mee, zoals we lezen uit jullie verslagen. Hoe was dia da amore diner, ik begrijp hieruit dat ze daar ook Valentijnsdag vieren? Nou ik heb van Jos ook een eigen amore dineetje aangeboden gekregen, hij had flink zijn best gedaan in de keuken, alleen het weer werkt hier niet mee, ik kan me zo voorstellen als je dan in de zwoele avondlucht zit dat het dan toch nog veel sfeervoller is. Wij blijven met spanning naar jullie berichten uitzien.

Ook veel groeten van Roelmarjan, Koen Simone en Tygo en natuurlijk Mam.

Liefs Jos en Mary

• 16 Februari 2009 - 06:03

Monique Verzijden:

Hoi Wil en Harry,
    Fijne valentijnsdag gehad. Hier geen kaartje hoor, zou wel heel erg grappig zijn!
    Maar jullie vermaken je prima lees ik, en al een leuke lodge gevonden als vakantiehuisje. We blijven jullie volgen vanuit Bosch Rexroth Boxtel. Groetjes, Monique

• 16 Februari 2009 - 11:49

Jaca:

Hier is het komende weekend bijna net zo mooi als bij jullie...
    Heel Boxtel loopt vol met paradijsvogels en andere vreemde vogels + eenden gespuis. Er worden vele kolibiertjes genomen dus die nevelvelden komen gegarandeerd ook... In de eendenkooikers zal het net zo warm zijn als bij jullie. Alleen buiten is het zo verrekkes koud en nat. Maar als ik de keuze had zat ik toch liever bij jullie (Ja ik ben jaloers....!!!)

• 16 Februari 2009 - 12:45

Ger En Bets:

Het is net of we zelf van al dat moois genieten zo beeldend wordt het door jullie beschreven. Uiteraard zijn we nu wel heel nieuwschierig naar het foto materiaal. Nog een heel fijne tijd en een veilige terugreis.