13-9 aankomst Namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van geluksvogel - WaarBenJij.nu 13-9 aankomst Namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van geluksvogel - WaarBenJij.nu

13-9 aankomst Namibie

Door: Wil

19 Augustus 2010 | Namibië, Windhoek

aanvulling 13-9
en nu is het dan zover.
De vliegreis zit er op en we kunnen zeggen, bijna alles is goed gegaan.
Toen we in Johannesburg aankwamen hebben we lang staan wachten op onze bagage maar de band raakte leeg en onze tassen waren er niet....geen paniek, misschien blijven ze hier en worden ze morgen gewoon overgeladen in het vliegtuig naar Namibie.
We werden keurig opgehaald door een medewerker van de lodge in Johannesburg en vanmorgen ook weer netjes afgezet (wel erg vroeg 5.00 uur) Inchecken verliep goed en de dames verzekerde ons dat de bagage zeker mee zou gaan naar Namibie, en dat was ook zo.
Ook in Windhoek liep alles op rolletjes, We werden keurig afgehaald door KEA, het verhuurbedrijf van de auto.
Ze namen alle tijd voor ons, uitleg van auto, hoe zet je de tent op en zelfs nog een demonstratierit om te laten zien dat je met deze Nissan Patrol echt steil naar boven en naar beneden kan op een zeer slecht pad. (4x4 aangedreven natuurlijk).
Alle boodschappen zijn ingeslagen en de auto hebben we al helemaal ingericht dus morgen kan het echte werk beginnen.
Links rijden en dus ook links schakelen is nog even wennen, ipv richting aangeven gaan de ruitenwissers aan, alles zit precies andersom. Gelukkig zit het gas en de koppeling wel op dezelfde plek.
We gaan nu lekker slapen dan kunnen we morgen op tijd vertrekken.
Wij bedanken iedereen voor de leuke berichtjes en blijf ons volgen.
We gaan morgen de woestijn in, ik ben benieuwd of daar nog ergens een computer te vinden is.
heel veel groetjes en tot schrijfs
***********************************

Vroeg op en transfer naar de luchthaven van Johannesburg. Vertrek met Air Namibia vlucht SW703
om 07.45 uur. Aankomst Windhoek om 09.45 uur.
We worden opgewacht en overgebracht naar het depot van KEA Campers waar we de KEA Single Cab 4x4 met kampeeruitrusting in ontvangst nemen. We krijgen uitleg over de werking van de auto.
Vervolgens op weg naar TERRA AFRICA (B&B).

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Zuidelijk Afrika

Wat is er leuker dan tijdens een lange, koude winter plannen te maken voor een vakantie in een lekker warm land.

Toen wij het tijdens de fotocursus over vakantie in Botswana kregen was mijn interesse gewekt maar ja, Harry is niet zo weg van Afrika. Ik begon op internet naar meer info te zoeken en gelukkig werd Harry ook al snel geboeid door landen als Namibië en Botswana.

Wat we tot nu toe gedaan hebben:
*een bijeenkomst van Gemsbok bezocht. Veel info en film gezien.
*Via internet diverse touroperators met elkaar vergeleken.
*Een lijst gemaakt van hoogtepunten die we zeker willen zien in Namibië en Botswana.
*We gaan er vanuit dat we 4 weken nodig hebben
*Offertes opgevraagd bij Gemsbok, out in Africa, Going Africa, Explorer Botswana en Namibië, Jambo en Sunway.
*een boekje gekocht over Namibie/Botswana en Zimbabwe (Dominicus) geschreven door Bas Vlugt.
*vakantiedagen aangevraagd (is goedgekeurd)

De twijfel slaat toe!
Als de offertes binnenkomen slaat de twijfel toe.
Belachelijke bedragen, dat geef je niet uit voor één vakantie! Waar kunnen we bezuinigen, korter weg? Minder luxe? Of toch……. Zo’n reis maak je maar één keer, als we het nu niet doen komt het er niet meer van………………..maar die bedragen!!!

Alle offertes zijn binnen
Na veel wikken en wegen zijn we eruit…….Out in Africa heeft een programma waar veel rust inzit, alles wat we willen zien komt aan bod behalve het meest noordelijke deel van Namibië, de Caprivistrook. Dat is erg jammer maar uiteindelijk besluiten we dat je nou eenmaal niet alles kan zien.
Dinsdag 16-3 gaan we naar Vlaardingen waar Out in Africa een kantoor heeft. Petra Hagendijk, die ons een voortreffelijke offerte heeft gemaakt, (compleet met kaarten en folders), zal de offerte toelichten en al onze vragen beantwoorden.