weer veilig thuis - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van geluksvogel - WaarBenJij.nu weer veilig thuis - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van geluksvogel - WaarBenJij.nu

weer veilig thuis

Door: webmaster

10 Maart 2009 | Nederland, Boxtel

Nog een laatste bericht uit Boxtel.
Zoals jullie misschien via de mail al gezien hebben, ik heb de verslagen hier en daar aangepast / uitgebreid.

Wij hebben een goede terugreis gehad.
Jack en Lia, fijn dat onze auto bij jullie mocht staan en dat jullie ons gebracht en gehaald hebben. Nogmaals bedankt!

Bij thuiskomst blijken er ondanks ons verslag toch nog veel vragen te zijn dus nog even een samenvatting:

Reizen in CR kan heel goed op eigen gelegenheid. Onze huurauto was van Adobe (reservas@adobecar.com) We hadden een uitgebreide verzekering, dit is ook aan te bevelen. Een TomTom kan ook gehuurd worden maar heeft niet zo veel zin omdat men in CR geen straatnamen kent. Bij de huurauto wordt een mobile telefoon geleverd die je gratis kan gebruiken voor reservering van hotels in CR of als er iets met de auto is.
De hoofdwegen zijn over het algemeen redelijk tot goed. Niet te dicht op je voorganger rijden want dan zie je de gaten niet. Een 4x4 auto is zeer aan te bevelen. Wegen kunnen soms zeer slecht en stijl zijn. Verkeer in de dorpen lijkt chaotisch maar als je gewoon je voorganger volgt is het goed te doen. Tip: ben je de weg toch kwijt, vraag een taxichauffeur voor te rijden en betaal hem de rit. Benzinepompen zijn er voldoende, maar neem geen risico en ga gewoon op tijd tanken.
Veiligheid.
Wij hebben ons geen moment onveilig gevoeld. Gedraag je gewoon en let goed op je spullen. Laat geen spullen in je auto achter.
Eten.
Tico’s eten 3x per dag rijst met bonen maar toeristen komen niets te kort. Ontbijt bestaat meestal uit veel fruit en geroosterd brood met zelfgemaakte jam, bonen kan natuurlijk ook. Wij hebben regelmatig in de zogenaamde Soda gegeten. Dit zijn kleine restaurantjes waar de Tico’s eten. Het zijn eenvoudige maaltijden maar wel altijd met verse groenten als bloemkool, broccoli, boontjes of salade. Visliefhebbers komen aan hun trekken. Prijzen tussen de $5 en $40 p.p (maar dan heb je ook echt wat!)
Geld.
Wij konden niet overal met onze Rabokaart pinnen, creditkaart is geen probleem. Bij de Banco National heb je de meeste kans. Soms kan je kiezen tussen colonnes of dolars. Dolars kan gemakkelijk zijn omdat veel hotels met dolars werken.
Overnachten.
Wij hebben in lodge’s – hotels – cabins geslapen. Allen waren ze brandschoon en hadden ze goed sanitair en prima bedden. Kosten tussen de $40 en $160. Tip. Door de recessie is het toerisme sterk terug gelopen. Onderhandelen over de prijs is zeer aan te bevelen. Houd er rekening mee dat je dan contant moet betalen.

Verder willen we nogmaals iedereen bedanken voor de leuke reacties, zodra de foto's klaar zijn gaan we afspraken maken. En.... als je van plan bent naar Costa Rica te gaan - wij hebben nog veel meer info dus bel of mail gerust.
heel veel groeten
Harry en Wil Brands