Tortuquero / Arenal - Reisverslag uit San José, Costa Rica van geluksvogel - WaarBenJij.nu Tortuquero / Arenal - Reisverslag uit San José, Costa Rica van geluksvogel - WaarBenJij.nu

Tortuquero / Arenal

Door: webmaster

20 Februari 2009 | Costa Rica, San José

eindelijk weer eens een berichtje.
Tortuquero was geweldig!! we hadden prachtig weer en de boottocht met gids was geweldig. We hebben weer allerlei voor ons nieuwe dieren, zelfs een boa, gespot. We zaten in de boot met 3 biologen die helemaal uit hun dak gingen toen ze een grote roofvogel in de lucht zagen, kennelijk een die zich niet vaak laat zien. Hun enthausistme was helemaal op ons overgeslagen en we hebben bij terugkomst meteen een vogelboek van costa rica gekocht, en ja, nu lopen wij dus ook met zo'n boek onder onze arm te speuren naar alles wat vliegt.

donderdag zijn we weer terug gegaan naar Heliconia island waar we weer zeer gastvrij zijn ontvangen maar nu door de broer en schoonzus van Carolien.

vrijdag zijn we naar een uitgebreid ontbijt vertrokken, ons volgend doel is de Arenal, de nog werkende vulkaan in het midden van CR. Helaas regende het de hele reis pijpenstelen.
Op advies van Henk en Carlien gaan we naar de Belgische Nicol. Zij heeft 2 weken geleden een nieuw appartement geopend. (www.birdsongarenal.com)
steeds als wij denken het kan niet luxer worden we toch weer verrast.
Bekijk de website - ook weer zéér de moeite waard.
Nicole is een ontzettend gezellig mens die ons meteen een heerlijke lunch voorzette en daarna wijn, heel veel wijn. Maar ja, het regende en het bleef regenen dus hebben we besloten 1 nacht in haar luxe appartement te overnachten, zaterdag weer naar de kust te gaan, maandag naar de jungle in het noord westen en dan vanaf donderdag weer een paar dagen bij Nicole te overnachten, we moeten tenslotte toch ook de lavastroom vanuit de jaccuzi waar kunnen nemen.
Dit zijn onze plannen voor de komende dagen, in de jungle geen internet dus voorlopig geen bericht.
Iedereen een hele fijne carnaval, en zij die moeten werken: sterkte.
groetejs

• 23 Februari 2009 - 06:08

Ted Appeldoorn:

Hallo Semi Costa-ricanen.
    Ik "als trouwe lezer van jullie berichtgeving" wil toch even laten weten dat ik met volle teugen geniet van jullie verslaglegging. het enthousiasme springt uit mijn beeldscherm.
    Nog heel veel plezier verder. Ted

• 23 Februari 2009 - 15:26

Jaca@home.nl:

Hoi Harrie en Willy,

Het duurde wel een tijdje deze keer voordat we weer een berichtje hadden van jullie, wat jammer van die regen. Hopelijk hebben jullie na donderdag meer succes met het weer zodat je de lavastroom kunt bekijken.

Hier alles ok. Arthur heeft de eerste prijs in de optcht gewonnen zondag, samen met Lenne en Maartje, dus keigaaf voor hun.

Vandaag zijn Gerard Peter Arthur en Jos met zijn vieren op pad, naar politiek cafe en morgen is het natuurliojk weer de gezellige blaoskapellekes.

Ik ben gewoon aan het werk en spaar mijn dagen totdat het hier wat zonniger wordt.
    Verder alles zijn gangetje en geen bijzonder nieuws te melden, alleen dat wij het erg leuk vinden om jullie gebeurtenissen zo snel op de voet te kunnen volgen. Geniet ze nog met volle teugen want de grootste helft is alweer voorbij. Het gaat natuurlijk ook voor jullie supersnel als je het zo ontzettend naar je zin hebt.

Groetjes
    Jos en Mary

• 25 Februari 2009 - 18:43

Margo:

Hoi Harry en Wil,

Hier nu weer alles rustig na enkele super leuke carnavals dagen.
    Ontzettend leuk om jullie zo op de voet te volgen en jullie enthousiasme tussen de regels door bijna te voelen. Geniet nog van deze bijzondere ervaring.
    Liefs uit Liempde van Arthur, Margo, Lenne en Maartje