laatste dag Manuel Antonio - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van geluksvogel - WaarBenJij.nu laatste dag Manuel Antonio - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van geluksvogel - WaarBenJij.nu

laatste dag Manuel Antonio

Door: webmaster

08 Februari 2009 | Costa Rica, Manuel Antonio

zondag 8-2
hallo allemaal, dit is het laatste bericht uit Manuel Antonio, morgen gaan we naar het zuiden. We weten natuurlijk niet of we daar kunnen internetten maar we proberen het zeker.
vanmorgen zijn we wakker gebruld door... ja zeker de brulapen. Het was niet erg want we wilden toch vroeg op om op eigen gelegenheid naar het NP Manuel Antonio te gaan. na een voortreffelijk ontbijt met vooral heerlijk vers fruit in onze huurauto naar het park. we mochten van onze gids van gisteren Dagobert parkeren bij de ingang, dat scheelt aanzienlijk lopen en het is veilig. We hebben ons trouwens nog geen minuut onveilig gevoeld

Ergenis nummer 1, heel veel dagjesmensen die alleen voor het prachtige strand komen en niet voor de natuur.
Wij zijn vandaag maar veel van het hoofdpad afgegaan en dat was een goede keus. weer van alles gezien maar voor ons toch weer nieuw waren de kolibries - wasbeertjes - landkrab - en een roofvogel die een dode luiaard aan het oppeuzelen was.
Kortom toch weer zeer de moeite waard.
De brulapen zijn weer weg bij het hotel maar vandaag werden we verrast door een grote kolonie squirrelmonkeys - ik geloof dat het Nederlandse woord doodshoofdaapjes is. Geweldig, er waren een paar aapjes die een babyaapje op de rug droegen dus toch maar weer het filmtoestel gehaald want dat hadden we nog niet gezien.
We gaan nu lekker Italiaans eten in het restaurant van ons hotel. Het moet een goedkope maaltijd worden want gisteren zijn we uit de ban gesprongen met een vis/kreeftschotel, duur maar heeeeerlijk!!!
voor jullie weer een nieuwe werkweek - succes daarmee.

• 09 Februari 2009 - 06:53

Monique Verzijden:

Hallo,
    Super om jullie verslag te lezen, zoveel indrukken binnen een week. Het is om jaloers op te worden, maar ik kijk al uit naar jullie foto's.
    Groetjes en geniet van jullie vakantie, Monique

• 09 Februari 2009 - 12:32

Jaca@home.nl:

Hoi Harry en Willy

Wat een avonturen in Costa Rica. Wij hebben afgelopen weekend een avontuur in Schin op Geul gehad. Wel niet zo exotisch maar een brulaapje hadden wij toch ook bij ons, Tygo was namelijk ziek en erg zielig. Maar na 2 dgn begon hij weer wat op te knappen, we hebben dus maar niet gezwommen.
    Het lijkt ons fantastisch om die natuur en beesten eens echt te horen en te zien, wij hebben in Sri Lanka ook wel een anntal van de beesten gehoord en gezien, maar lang niet zo veel als jullie nu. Geniet ze met volle teugen want het gaat natuurlijk erg snel voorbij als het zo ontzettend mooi is daar. De eerste week zit er al bijna op, maar je hebt er nog 3 tegoed dus nog volop genieten.
    Leg alles maar goed vast, dan kunnen wij er naderhand ook van genieten.

Liefs
    Jos en Mary

• 09 Februari 2009 - 13:16

Jaca@home.nl:

Wat een super de luxe hotel zeg op de plaatjes.

Het zal jullie weer tegenvallen na zo'n avontuur in ons koude kikkerlandje.

We zijn hier inmiddels ook wel een beetje aan zon toe, dus breng a.u.b. wat mee als jullie weer richting Boxtel komen over een aantal weekjes.

Ik heb jullie berichtjes afgedrukt en zal ze bij moeder Brands afgeven want die is natuurlijk ook hardstikke nieuwsgierig naar jullie avonturen.

groet
    Mary & Jos

• 10 Februari 2009 - 19:17

Harry & Willy:

Krijg net een berichtje via mijn telefoon dat ze in de bush zitten en kunnen dus een paar dagen niet internetten.
    Alles is geweldig en ze vragen me dit aan iedereen door te geven dus bij deze!

groetjes Inge

• 10 Februari 2009 - 19:20

Inge:

Hi Pap & Mam,

Ben gisteren bij Oma de Koning geweest en heb al jullie berichten aan haar voorgelezen. Ze was blij en verbaast dat je tegenwoordig zo makkelijk met elkaar kunt communiseren. We zullen haar op de hoogte houden van jullie bezigheden en heb begrepen dat we niet de enige zijn!

Groetjes Inge