goed aangekomen - Reisverslag uit La Garita, Costa Rica van geluksvogel - WaarBenJij.nu goed aangekomen - Reisverslag uit La Garita, Costa Rica van geluksvogel - WaarBenJij.nu

goed aangekomen

Door: webmaster

04 Februari 2009 | Costa Rica, La Garita

hallo lieve mensen.
Onze reis is goed verlopen. We hadden in Brussel 1 uur vertraging omdat een groep Afrikanen niet door de douane kwam. In New York hadden we ook 1 uur vertraging,toen wij daar aan kwamen begon het licht te sneeuwen, binnen 4 uur lag er 10 cm. Het vliegtuig moest eerst ontdaan worden van de sneeuw. Na 24 uur reizen kwamen we eindelijk in San Jose, Costa Rica aan. Het grote avontuur kon beginnen.
Het was nog even spannend of we wel naar de juiste locatie werden gebracht door de taxichauffeur die ons van het vliegveld kwam halen (je hoort tegenwoordig de raarste dingen) maar na 20 minuten rijden kwamen we aan bij Art en Nicoline in La Garita. (http://www.lagaritabedandbreakfast.com) Het B&B is geweldig. Mooie grote kamer, luxe badkamer en een heerlijk bed. We zijn net na 24.00 uur naar bed gegaan maar waren al weer om 5 uur wakker. Dan begint het hier licht te worden en ontwaken de vogels en andere dieren. Om 7 uur zijn we gaan ontbijten en ik mag wel zeggen dat onze (Nederlandse) gastheer een voortreffelijk ontbijt voor ons heeft klaar gemaakt. Veel vers fruit uit eigen tuin, sinaasappelsap / mango / banaan / ananas en meloen. Een eitje van eigen kippen behoort ook tot de mogelijkheden. Eigen gemaakte jam en lekker warm stokbrood. Na het ontbijt zijn we naar een dorpje gelopen (ongeveer 5 km.) want er moest gepind worden. Van daaruit zijn we met de bus (een hele oude) naar de ZOO Ave gegaan. De busreis was een ervaring op zich. Propvol maar heel ontspannen. Toen een zwangere vrouw binnen kwam vroeg de chauffeur of iemand wilde gaan staan, geen enkel probleem, er stonden diverse mensen op (moet je in Nederland eens proberen). Zoo Ave is een vogelpark waar zieke vogels (en andere dieren) worden opgevangen. Was erg leuk. Onze eerste dag is dus prima verlopen, het weer is goed maar er staat een hele harde wind.

• 06 Februari 2009 - 11:37

Inge:

Hee Hallo,

Zo benieuwd naar jullie verhalen, elke dag een paar keer kijken of er al nieuws is! En nu in mijn lunch pauze dan toch eindelijk het eerste bericht. (Bij jullie nu natuurlijk midden in de nacht.) Gelukkig is de reis goed verlopen en zijn jullie nu uit op het grote avontuur.

Heel veel plezier en tot het volgende bericht!
    Kus Inge

• 06 Februari 2009 - 17:21

Ria:

Hallo daar in het verre.
    Het klink allemaal heel mooi wat jullie daar doen. Net Linda gesproken en die maakte me heel nieuwsgierig ook omdat er een link zou zijn naar een mooi hotel. Die heb ik niet gevonden, maar volgens Linda was het om jaloers op te worden. Geniet van de reis en groetjes Ria en Theo

• 06 Februari 2009 - 18:51

Bart De Koning:

goed gegaan, goed gegaan, maa zoals ik al zei, ik wil jullie graag op het strand zien zitten. dus is de vraag waar die Hermosa beach ligt.
    Groeten BART